SBA Loans

April 03, 2020

On April 3rd, 2020 the SBA (Small Business Administration) opened its system to receive applications for the most aggressive stimulus package to protect jobs and businesses during COVID-19 pandemic, the so called PPP (Paycheck Protection Program). However, PPP is only one of the programs available to Small Businesses with less than 500 employees.

The SBA is offering different relief options to assist businesses in the US and we have summarized them for you on the attachment.

The unprecedented stimulus package includes forgivable loans, long-term repayment period (up to 30 years), no fees, no collateral in some cases and ultra low interest rates. Some programs are available directly on the SBA website and other programs are offered via financial institutions. Please open the attachment to see which program is adequate to your business.

Timing is of the essence as funds will be available on a first come, first serve basis and are limited.

We understand this process could be overwhelming and we are here to assist. Please count on us in compiling or reviewing the application and reviewing your employer credit, once the loan is approved. We may also guide you in determining which SBA loan is best option for you or your company.

Feel free to contact our Client Relations department,
Rosangela De Morais by emailing rdemorais@abitos.com

###

Em 3 de abril de 2020, o SBA (Small Business Administration) abriu seu sistema para receber solicitações de empréstimos através do pacote de estímulo mais agressivo para proteção de empregos e empresas durante a pandemia de COVID-19; o programa PPP (Paycheck Protection Program). No entanto, o PPP é apenas um dos programas disponíveis para pequenas empresas com menos de 500 funcionários.

O SBA oferece várias opções de assistência para ajudar as empresas nos EUA e nós as resumimos para você no anexo.

O pacote de estímulo sem precedentes inclui empréstimos perdoáveis, período de pagamento a longo prazo (até 30 anos), sem taxas para solicitação, sem garantia em alguns casos e taxas de juros baixíssimas. Alguns programas estão disponíveis diretamente no site do SBA e outros são oferecidos através instituições financeiras. Abra o anexo para ver qual programa é adequado ao seu tipo de negócio.

O tempo é um fator importantíssimo já que os fundos são limitados e estarão disponíveis por ordem de chegada.

Nós da empresa de contabilidade Abitos, entendemos que esse processo pode ser muito confuso e estamos aqui para ajudar. Estamos à disposição para compilar ou revisar sua solicitação, bem como revisar o “crédito de empregador” (porção perdoável do empréstimo), assim que o empréstimo for aprovado. Também podemos orientá-lo na determinação de qual empréstimo da SBA é a melhor opção para você ou sua empresa.

Sinta-se à vontade para entrar em contato com o nosso departamento de Relacionamento com o Cliente, enviando um e-mail para Rosangela De Morais no rdemorais@abitos.com.

Contact:
Rosangela De Morais, Senior Client Relations Executive